Fotoverslag PAS Giannina-AZ

Nu pas? Ja, nu PAS. Het is inmiddels alweer ruim een week geleden dat we in Athene wonnen van het Griekse PAS Giannina, maar beter laat dan nooit is er toch nog een fotoverslag. Na een krappe thuiszege van 1-0 kwam AZ in het stadion van Atromitos al vroeg achter na een treffer waarbij doelman Sergio Rochet niet geheel vrijuit ging. Daarna maakte Dabney dos Santos na een PASs van Derrick Luckassen het belangrijke uitdoelpunt en even later PASseerde laatstgenoemde zelf de keeper van de Grieken: 1-2. De tweede helft werd vervolgens vakkundig uitgespeeld waarmee we ons verzekerden van opnieuw een Europese ronde, komende week tegen het Servische Vojvodina Novi Sad.

Genoeg geluld, tijd voor foto’s. Het was namelijk weer een prachtige trip en dat is natuurlijk een fotoverslag waard.

1a

Zo rond de klok van 4 vertrokken we al vroeg richting Charleroi waar onze vlucht naar de Griekse hoofdstad vertrok. Op de Belgische luchthaven werden de eerste pintekes naar binnen gewerkt.

Het werd al snel gezellig waardoor we de tijd vergaten en de vlucht bijna misten (kleinigheidje hou je). Na wat minuten in loopPAS waren we gelukkig nog net op tijd voor de PASpoortcontrole.

In het vliegtuig gingen we maar verder met waar we goed in zijn. Slap ouwehoeren en blikken tikken.

Aangekomen in het warme Athene, 38 graden, pakken we de taxi naar het hotel. Hier aangekomen blijkt dat wij lange Nederlanders niet in de bedden PASsen.

Voordat we de stad gaan verkennen maken we even PAS op de plaats. Tijd voor een Griekse Lunch! Gyros en Mythos.

Na wat sightseeing in de oude stad belanden we bij Irish pub met uitzicht op de Acropolis. Het bleef lang gezellig.

De volgende ochtend besloten we met een lichte kater naar het stadion van Panathinaikos te gaan. Hier kregen we van een Griekse vriend een rondleiding door het prachtige stadion. AZ zou oorspronkelijk hier spelen, maar na dreigementen van GATE 13 werd uitgeweken naar Atromitos, dat een vriendschapsband heeft met PAS.

Na de lunch streken we neer op een pleintje in de oude stad waar we verzamelden met het gros van de 55 meegereisde supporters. Hier kregen we nog net op tijd het nieuws te horen dat de wedstrijd een uur vervroegd was.

Na een heerlijke middag pakten we de taxi richting het Peristeri-stadion, waar we drie jaar geleden ook al speelden tegen Atromitos. Hier aangekomen wisselen we de kaarten om en nemen plaats in het provisorische uitvak, dat slechts wordt afgesloten door wat afzetlint.

In dit kleine stadion zijn ze nog niet echt op de hoogte van de UEFA-regels waardoor ze in de eerste helft gewoon blikken bier en wodka verkopen.

De sfeervolle supporters van PAS genieten van hun debuutjaar in Europa en vieren de uitschakeling alsof ze de wereldcup hebben gewonnen.

Na de wedstrijd pakken we de taxi naar het hotel, maar niet voordat we bij de kiosk op de hoek van de straat nog wat gouds wegwerken.

Na twee uur slaap worden we gewekt door de wekker en stellen we ons komPAS in naar het vliegveld. Na een klein ontbijt nemen we weer plaats in het krappe vliegtuig. Het PASt maar net. Zo rond het middaguur arriveerden we weer in ons mooie Alkmaar en sluiten deze trip af. Het was om te Gyros!